איך יודעים שעירוניות הפכה לטרנד?

איך תדעו שעירוניות הפכה לטרנד?
ככה זה עובד אצלי: את משוטטת להנאתך בסוהו SoHo  או בנוהו NoHo  ולאט לאט מבחינה במשהו שחוזר על עצמו ושלא ראית בעבר. אחורי הקלעים מוצגים לראווה.

נכון, זה לא ממש חדש. האדריכלים של מרכז פומפידו בפאריז  הדהימו בשנות ה- 70' כשחשפו את הצנרות של הבניין והפכו אותן לסגנון ייחודי.  וכבר שנים שאנחנו רואים במסעדות מטבחים פתוחים או שקופים, את זה כולכם כבר מכירים.

אבל בביקור שלי בניו יורק הפעם, ראיתי שני דברים שהיו לי חדשים:

  1. חנות מעבדה – כעת גם חנויות הבגדים מציגות את הקרביים שלהן, את הסדנאות. קוראים לזה – מעבדה ומשתמשים בה כמכשיר למיתוג ולשיווק.
  2. מוצרים לעירוניים – מותגים מכוונים ספציפית לחיים של תושבים עירוניים והם מציגים את המוצרים הייחודיים בחנויות קונספט.

כאשר רואים את המוטיבים האלה חוזרים במותגים מובילים כגון נייקי או לולו למון מבינים שיש כאן מסר.

מה החברות אומרות לנו בעצם?
אנחנו מובילים בחדשנות
אנחנו נעשה אתכם ייחודיים
אנחנו מעצבים בגדים עדכניים שמתאימים לחיים העירוניים שלכם

וזה הנושא שלי הפעם.

המעבדות של לולו למון ונייקי מעצבות להלך העירוני המתוחכם

לולו למון הוא מותג עולמי ורשת גדולה וידועה לבגדי יוגה וספורט. מתוך עשרות רבות של חנויות ונקודות מכירה בצפון אמריקה ובעולם, רק שתיים נקראות מעבדה.   The Lulu Lemon Lab. חנות אחת בוונקובר, קנדה, שם נוסדה הפירמה, ואחת במנהטן, ברחוב שקט בשכונת NoHo.

מהי המעבדה? חלקה הקדמי של החנות מאורגן למכירה לציבור ואילו בחלק האחורי, נמצאת סדנת עיצוב ומתפרה, בה מעוצבים ונתפרים פריטים ייחודיים, לאנשים ייחודיים, על ידי מעצבי החברה.

20170528_171729

20170528_171847
LululemonLab . עיצוב החנות ברוח המסר: אנחנו חוקרים וחדשניים.

כששאלתי: מה משמעות הקונספט של "מעבדה"? ענתה לי המוכרת כי 'הבגדים עשויים מבדים חדשניים ובלעדיים והם נתפרים במהדורה מצומצמת של עד 50 יחידות לפריט. אי אפשר להזמין אותם באינטרנט'. צמצום וייחודיות = יוקרה. אז כך המותג מציג את החדשנות שלו ומזמין אליו את הלקוחות העירוניים ובמיוחד את אלה שיכולים להרשות לעצמם את התענוג הזה.

בכתבה במגזין  Fortune  מביאים את דבריו של מרכוס לה בלאנק, המעצב הראשי של חנות המעבדה במנהטן:  "הרעיון הוא לקיים יחסי גומלין עם העיר ולעשות בגדים שהם ייחודיים לעיר, לדפוסי מזג האוויר בה ולהתניידות בעיר".  עוד נכתב שם כי המעצבים בניו יורק מתמקדים בעיצוב בגדים המתאימים לחיים עירוניים נטולי מכונית פרטית, למקומיים המשתמשים בתחבורה ציבורית או רוכבים על אופניים.

גם נייקי מתייחסת לנושא ההתניידות בעיר ומעצבת מוצר מיוחד להלך העירוני המודרני  Modern Urban Commuter.  בתמונה כאן, המותג ועיצוב החנות משתמשים הן בחדשנות הטכנולוגית והן בקונספט האורבני ככלי שיווקי.

20170530_202224
NikeLab. הטכנולוגיה של הקולקציה החדשה מובילה את עיצוב החנות ומיועדת להלך העירוני

וזה עוד לא הכל. חנות הקונספט המרהיבה של נייקי בסוהו במנהטן משולה לכניסה למקדש עתידני. ארבע קומות של חגיגה סוערת באמצעותה הפירמה שמה בחזית את הטכנולוגיה של הנעל החדשה שיצאה לשוק.

20170528_162513

20170528_164143
Nike Air פולחן  מטורף. הטכנולוגיה החדשנית של הסוליה במרכז עיצוב החנות
20170528_162632
מקדש נעלי הספורט של נייקי. סוהו, מנהטן, ניו יורק 2017

המעבדות של נייקי מאפשרות להפגין חדשנות וייחודיות

מאז שנפתחו לראשונה בשנת 2014,  כיום תריסר חנויות של נייקי נקראות נייקי לאב –מעבדות נייקי. הקונספט עוסק בחדשנות ובחדשניים.  על פי אתר שלהם המיתוג הזה אומר: יותר אישי, יותר חוויתי, יותר ייחודי. נייקי לאב מספקים ללקוח חווית עיצוב אישית וייחודית, באמצעות יחסי גומלין ושיתופי פעולה עם הממציאים המבריקים ביותר בספורט, בעיצוב ובתרבות.

איך תבלטו בעיר ותציגו את הייחודיות שלכם?

נייקי מספקת לכם אפשרות לחגוג את הייחודיות שלכם ולעצב לעצמכם נעליים ופריטים נוספים בהתאם לאישיות הבלעדית שלכם. במנהטן ובלונדון תוכלו להיות שותפים באופן אישי לעיצוב נעליים לעצמכם, בשיתוף עם המעצבים של נייקי.  ככה זה עובד . אבל יש עוד אפשרות! יותר נגישה ולא פחות מעניינת: לעצב בהתאם לזהות הפרטית שלכם בעזרת האתר הזה. Nikeid.

20170528_164101
מעבדה בחנות הנעליים – תוסיפו לנעליים שלכם עיצוב אישי וייחודי


אז מתי יודעים שעירוניות הפכה לטרנד?

הכרך הגדול הוא מקום למגוון, לשונות ולייחודיות. לכן, להיות חדשניים, ולהיות ייחודיים משתלב באופן טבעי עם להיות עירוניים. כאשר רואים חברות גדולות מעצבות במיוחד עבור התושבים העירוניים ומשתמשות בזה כחלק מהמיתוג שלהן עצמן, אנחנו מבינים שעירוניות הפכה לטרנד.

האם אתם בטרנד?

להתראות בקרוב, עפרה

 

מודעות פרסומת

5 תגובות הוסף תגובה

  1. Anat Shalev הגיב:

    מעולה מעולה! אחלה פוסט! דברים שלא הכרתי בניו יורק!
    לא הזכרת אבל במעבדות יש מוטיב של קראפט. ע ודת כפיים ולא סרט נע (אבל לא ב נייקי)

    ענת שלו
    תכנון ועיצוב פנים. אוצרות
    0506888227
    Shalev.anat@gmail.com

    Liked by 1 person

    1. תודה ענת! תמיד כיף לקבל את המשוב שלך

      אהבתי

  2. מעניין איך, ואם בכלל, יצליחו החנויות הקטנות והמקומיות להשתלב בטרנד הזה…

    אהבתי

    1. גיל, לדעתי החנויות הקטנות הן הטרנד בעצמן הן החיים העירוניים. והחברות הגדולות מנסות לדבר את השפה הזו כשהן מייצרות מותגים ברוח עירונית.

      Liked by 1 person

      1. יכול מאוד להיות שזה הגיע מהקטנות, אבל הבעיה היא שהגדולות מצליחות מעל לקטנות ולבסוף דוחקות אותן לפינה, או בכלל מעבר לגדר…

        אהבתי

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s